Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Evropski kec u američkom rukavu

Komentari (45) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 21 maj 2009 23:09
Nimbus
Najveći šamar smo doživeli od nas samih. Srdačan doček Kauboja u manastiru Visoki Dečani, je , možda, koristan po mišljenju nekog "vizionarski" talantovanog sveštenika, ali je uvreda za Srbe - pravoslavce. Zar nismo dovoljno razapeti, te nam nedostaje još poniženja, pometnje i demoralizacije?
Preporuke:
0
0
2 četvrtak, 21 maj 2009 23:34
vlx
Ja se stvarno čudim osobama tipa Smajlovićke i Tijanića. Promenili su ploču pa smo tako u Utisku nedelje mogli videti Tijanića u odelu kako izdaje proevropske analize sa težnjom da se nezameri nikom. Smajlovićka sa svojom ambasadom i sada pozicijom predsednika UNS-a izdaje neke neutralne tekstove. Bajden tada nije bio potpredsednik SAD i Kosovo je barem formalno bilo u Srbiji.
Preporuke:
0
0
3 četvrtak, 21 maj 2009 23:47
Nikola Turajlić
Neverovatno analitičan tekst.
G. Smajlović je upotrebila "magnetnu rezonancu" u skeniranju politike euroatlanskih prijatelja na Balkanu.
Suština njihove politike je da dokažu kako su oni veći muslimani od ajatolaha Homeinija i da se to vidi kako za račun muslimana mlate na Balkanu Srbe, pa i Hrvate ili Grke na Kipru.
Ovaj pokušaj anuliranja animoziteta muslimana prema njima, zbog podrške Izraelu u sukobu sa Palestincima, govori o zapadnim elitama, koje odnos prema ostatku sveta grade na njihovim izvitoperenim percepcijama stvarnosti, tj. željama koje nisu u koleraciji s ovom.
Pisac teksta nije istakao i promenu stila nove američke administracije koja sada u svetu istupa u rukavicama, stilom dobrog policajca, a i to je dio njihove predodžbe, da ostatak sveta to neće videti.
Očekivanja u svetu (više propagandna nego stvarna) da Amerikanci mogu promeniti svoju celokupnu politiku ulaze u sferu naučne fantastike.
Osvrnuo bih se još na to da ovakav bogohulni tekst ne može ostati bez zaslužene kazne, tj. da će biti upotrebljen svileni gajtan, s čim g. Smajlović već ima iskustva, kao i svoju kalkulaciju rizika.
Preporuke:
0
0
4 petak, 22 maj 2009 04:34
Srboljub Savic
-"... a, on ce ti oprostiti sto te je tukao, ...-
"Balkanski spijun" -Kovacevic-
Kao sto su svi krupni dogadjaji rezultat visestrukih, uglavnom sloznih, interesa, tako je i
ova poseta, iako ne krupna, sama po sebi, viseslojna.
Da li je rezultat naseg poziva (malo verovatno) ili
prihvacenog programa - diktata, nije najvaznije.
Srbiji, svakako nije bila potrebna jos jedna demonstracija sile i arogancije, maskirane uobicajenom farsom - laznim osmesima, ...
Svima nama moglo je biti jasno da SAD:
- ne zale ni jednog trenutka nase zrtve njihovog divljackog bombardovanja i razaranja,
- sledecih x godina nece odstupiti od otimacine
i "jacanja nezavisne drzave" (kakvih je jos)-KiM,
- diktiraju nas ulazak u EZ, uslovljavajuci ga
priznavanjem (ne mora formalno) tzv. "NDK" i ulaskom u NATO ("zreli da upadnemo")
["Shengen" je ustvari uslovljen priznanjem pasosa
"NDK" i NE-izdavanjem pasosa Republike Srbije
Srbima - "nasim"(stanovnici-drzavljani "NDK" ne
mogu biti drzavljani Srbije). Nasi izvestaji -!?]
-salju poruku Rusiji, da se nisu "dzabe angazovali"
pa mora biti jasno ko je gazda na Balkanu i Srbiji.
Evropi su odavno "pokazali"- nipodastavanjem, ko
je iznad EZ i "slavnih" drzava "stare" Evrope.
EZ je morala da, ne samo primi formalno, vec i da
pozdravi i "slavi" prijem zemalja, koje su i danas, daleko od minimuma za ulazak u "klub".
Tako, poseta nije nista novo, cak ni otreznjujuce. Da nemamo drzavu ni drzavnike, ne treba nam bolje
uverenje. Poseta-jos javna uvreda, nije nam bila
potrebna, a mogla se izbeci, da imamo diplomatiju.
Nazalost, s gorcinom pisem i ovaj komentar, svestan da je ustvari, besmislen.
S postovanjem,
S. Savic
Preporuke:
0
0
5 petak, 22 maj 2009 07:53
Cernisevski
Amerikanci razumeju srpsku politiku, koja smera da retorički pruža žestok otpor priznanju Kosova sve dok ne bude mogla da kaže svojim građanima na referendumu: možemo koliko sutra u Evropu, ukoliko danas prihvatimo nezavisnost Kosova.

-ma jasno. Dotle ce nekako da se vuce ova agonija.
A onda ce jos jednom da budu ponovljene bajke o obecanoj zemlji, posle kojih ce porazena, iznurena, osiromasena i pocepana Srbija (tj, ono sto od nje bude ostalo) u jedan glas da vikne :
"Potpisuj !"
I to bi bilo to ...
Preporuke:
0
0
6 petak, 22 maj 2009 09:04
milorad
I mene je zaboleo osmeh oca Save.Pa mogao je bar da bude ozbiljan i da pokaže malo teskobe.
Helikopter?kao Milošević u Hilandaru.Monasi Hilandara su se bar gnušali.Hoćemo li saznati da li su baš svi monasi reagovali kao otac Sava?
Jadan Artemije.
Stvarno mi je teško.Zbog naroda na Kosovu.Kako li je njima?
Preporuke:
0
0
7 petak, 22 maj 2009 09:17
Prva Srbija
Blaga promena diskursa Ljiljane Smajlović, zar ne?
Preporuke:
0
0
8 petak, 22 maj 2009 09:49
neobizantinac
Drago mi je da vidim da ste postali još jedan građanin ove "države" koji je svestan da će se priča "nikad Srbija neće priznati nezavisnost Kosova" svela na čekanje čuvenog referenduma o toj istoj nezavisnosti. Samo što će se on održati u ostatku Srbijice i očigledno biti "pozitivan" (u novogovoru to znači politički realan).Užas (uža Srbija) nema alternativu.
Preporuke:
0
0
9 petak, 22 maj 2009 10:16
Haralampije
Taj "evropski kec" u američkom rukavu je odavno šarena laža. Kada su iz ZES s njim mahali bio je "izborna laža". Na žalost Srbije, i pored niske (negativne) stope nataliteta, ima skoro polovinu građana, "političke dece" koji veruju, ili se bar samozavaravaju, da postoje šarene laže. Odrastao čovek olako ne veruje obećanjima, još manje olako izgovorenim rečima kao što su: "sigurno", "konačno", "definitivno", ""zauvek","nepromenjljivo", "nepovratno" i sličnim.
Preporuke:
0
0
10 petak, 22 maj 2009 10:22
Jasna Simonovic
G ili gdjo "Nimbus", mislim da niste dobro razmislili...Za Srbe i pravoslavce, a pogotovo ne za Hrista nije uvreda što je Bajden posetio Visoke Dečane...Pa to ne bi bili Visoki Dečani kada bi se zabranjivao ulaz ljudima koje god da su vere, rase, stepena greha....Naprotiv!...Žao mi je što g Bajden nije posetio i Hram Svetoga Save u Beogradu...Nadam se da će taj Korak biti u agendi g Obame kada bude dolazio u Beograd...Lepo je što je Boris uputio poziv....Kao i korak posete "spomeniku" postradalima za vreme NATO agresije (ako ga do tada uradimo), kao i korak skupštinskom zasedanju (ako je tada budemo imali)...Let us pray for that...
Preporuke:
0
0
11 petak, 22 maj 2009 15:58
Osmeh oca Save
Secam se kad su mi bivsi prijatelji sa 'najslobodnije srpske radio stanice' hvalili Savu Janjica kao prvog cyber svestenika. Mozda su znali nesto sto do danas nisam znao.

Strahovita kriza koja je planski prodrla u sve pore srpskog drustva zahvatila je i crkvu. To se vidi po menjanju odnosa u Sinodu, novih episkopa koji vrlo snazno proteziraju nova strujanja (danas osmeh, sutra liturgija, prekosutra kalendar, a uskoro i - Vatikan). Koliko dugo do vremena kada cemo poslati izaslanika da kao u davna vremena ljubi papsku (sultanovu) papucu?

Kada su monasi u Hilandaru ignorisali Milosevica, divili smo im se. Sada pricamo o hriscanskoj ljubavi, a kao da zaboravljamo da su neki u Srbiji zbog izjava (ali i akcija) 'visokog gosta' izgubili decu i najmilije.

Kakav smo mi to narod? Imamo li malo samopostovanja?
Preporuke:
0
0
12 petak, 22 maj 2009 21:20
Nimbus
Nisam primetio da je g. Kauboj pokazao trunku žaljenja za izrečeno i počinjeno; minimum "empatije" za žrtve. Kajanje? Šta to beše?
Sveti Sinod je izdao saopštenje. Ja ga ne razumem.
Što g. PP SAD u Manastiru nisu suočili sa žrtvama, da se pokaje i isplače? Da smo samo sliku gledali, bez tona, mogli smo pomisliti da je veliki ktitor došao na manastirsku slavu.
Preporuke:
0
0
13 petak, 22 maj 2009 23:36
vlamil
@ Srboljub Savić

Niste sami u uverenjima koje ste izneli. Slažem se sa svakom rečenicom Vašeg komentara, (i, kao i Vi, žalim zbog toga)! Rekao bih i da su komentari koji zapažaju promene u pisanju Lj.Smajlović sasvim tačni. Zabrinjava ta potreba (i najboljih) novinara da sprovode nekakvu nategnutu ravnotežu prilikom ocene aktuelne politike. Time nam se nesvesno poručuje da je situacija lošija od ove koju vidimo i osećamo. Kako drugačije tumačiti ovo "posipanje pepelom" osim da nam se, osim oskudice, vraćaju i "vunena vremena". Samocenzura daje za pravo cenzuri, i neće proći puno vremena, pa da se "prihvati realnost"!
Preporuke:
0
0
14 subota, 23 maj 2009 02:16
Dragan Jovanovic Troglavski
Holbruk je svejedno veoma samouvereno obavestio Beograd da će uskoro morati da bira između Kosova i Evrope, i da će, u slučaju da izabere Kosovo, izgubiti i Kosovo i Evropu.

U ono se vreme činilo da je njegova arogancija bez pokrića, no iz današnjeg ugla deluje proročanski.
==================================
Iz danasnjeg ugla njegova arogancija izgleda bez pokrica!

A sva ta Bajdenova posjeta je: "Trla baba lan .."

Neki govore da se vide znaci ekonomskog oporavka amerike?? Pa kriza, drugovi moji, jos nije ni pocela .. Tek cete da vidite koliko su oni suplji.
Dominacija dolara je na izmaku, u pitanju su mjeseci, a ne godine ..

"Kad se amerika prehladi, cijeli svijet kaslje", kazu!

Ja bih rekao da je ovo sida, te da su u problemu samo oni koji su s njima spavali, kao: Englezi, Albanci,

Predstavnici austrijske skole ekonomije tvrde da ce ovi drugi, koji se nisu zarazili, da imaju ekonomski bum kakav nije vidjen. Misli se na Kinu, Brazil, Rusiju ...

I uopste ova kriza i nije neka kriza, nego samo preraspodjela svjedskog bogatstva,

A Bajden je pozurio da se proba oduziti albancima,
prije nego li svijet postane OCIGLEDNO multipolaran, medjutim kasno je ...

A sto se tice EU: pogledajte sta su uradili madjarima. Kazu da im treba pozajmica od 25 mlrd??

Ili Irska (Mladjan Dinkic rece da treba slijediti njihov primjer) koja je duzna 1800 milijardi dolara, a ima manje stanovnika od Hrvatske
IRSKA:
Debt - external: $1.841 trillion (30 June 2007)
Population: 4,203,200 (July 2009 est.)
Preporuke:
0
0
15 subota, 23 maj 2009 19:48
uzgred
Nikad kraja čudima u Srbiji! Ispade da je Milošević bio gori od Bajdena. I treba da propadnemo kad tako mislimo.
Preporuke:
0
0
16 subota, 23 maj 2009 22:47
Nimbus
Za g-đu Jasnu.
Pošto ne volim da stavri ostanu nerazjašnjene: Dovoljno je i to što se nas dvoje ne slažemo oko ovog pitanja. O tim samo-proizvedenim podelama, koje se množe u nedogled, sam napisao tih par rečenica.
Još nešto: može biti slučajnost, možda je čista spekulacija s moje strane,možda je i administrator istupio makaze od posla, ali, ako pogledate, broj komentara na NSPM se posle Bajdenove posete prepolovio. Meni se čini da je u pitanju sve dublje razočaranje, proizvedeno, dobim delom, i od strane onih koji treba da nam daju lični primer postojanosti i dostojanstva.

Za administratora: cenzurišite vi moje poruke zbog navodnog govora mržnje ili pretnji nasiljem koliko smatrate da treba.(Mada, ako objavite nečiju izjavu npr "o Srbiji bez Srba", i toliko toga drugog,već ste narušili princip, a ja imam ljudsko pravo da napišem da ću se braniti, i kako to mislim da treba raditi). Ja ću, za sebe, sačuvati pravo da na svadbu idem kako dolikuje.
Preporuke:
0
0
17 subota, 23 maj 2009 23:49
Tatijana
Dobro, dokle sva te besmislice o hrišćanstvu. Kakvo hrićanstvo više! Kao da smo mi Srbi iznikli ovde preko noći? Meni je muka dok slušam o tim hrišćanskim vrednostima. Koje vrednosti?! Te njihove vrdnosti koje su sopstvenka ove zemlje učinile slugama tuđina? Dokle, ljudi, dokle? Ama ovde smo mi bili, ostali i istrajavamo, a oni nam sole pamet o nekakvim vredostima. O kakvim vrednostima više?! Kao neki se pojaviše konzervativci i opet nam pričaju o čemu - o HRIŠĆANSKIM vrednostima. Pa, skucajte se više na te daske i ostavite slobodne ljude da misle svojom glavom. A, ne! Kako je rekao ovaj sveti itd. te kako kaže ovaj isti takav... Pričate o nekom psihološkom ratu. Pa šta je psihološki rat ako nije pometenja u glavama Srba o tim besmislicama da treba voleti onoga ko ti ubija nejač? Ajde više dosta sa tim. Bila mi je muka kada su posle onog, kako su ga nazvali, narodnog mitinga, tom istom narodu gurnuli sveće u ruke. Zašto? Za koga? Ma, ne da smo im pokazali nego su se zaista prestašili. Kako mi umemo da praštamo i sve te besmislice... E, pa zato nas i tamane. Zašto i ne bi?! I još nešto, nisam ni demokrata, demokratija je igrarija, nisam ni komunista, to je ista igra na različitu temu, nisam ni konzervativna, to ti je ono - ko ti je kriv što si pogrešno rođen, ja sam za to da si u svojoj zemlji jednak s drugima i da si većina ako si Srbin u Srbiji. Hvala lepo. I pozdrav neuništivom SUPERmoderatoru, modrom od kojekakvih udara spolja i iznutra. Pa, laku noć.
Preporuke:
0
0
18 nedelja, 24 maj 2009 07:30
tri
I ja razmisljam i osecam slicno kao @Tatijana. I meni je dosta uzaludnih prica o prastanju. Razumem Isusa sto propoveda pomirljivost I krotkost pred nepravdom I nesrecom jer je njegov otac Bog I zna da ce da vaskrsne. Ali moj otac sigurno nije bog I sigurno necu da vaskrsnem. Sve te price o prastanju mi lice na savet psihologa slabima I gubitnicima: posto si nemocan I bez alternative, a ti oprosti, bice ti lakes da zivis bez frustracije u dusi, nego sa dusom ispunjenom mrznjom I nemoci. Prastanje je savet za “posle bitke”, a nasa “bitka” valjda jos nije prosla.
Preporuke:
0
0
19 nedelja, 24 maj 2009 09:01
Jasna Simonovic
TATJANA..Bes je najgori okidač po zdravlje i treba ga se kloniti...Da nije zle namere u vašem pisanju, vaš bi se predlog: “ja sam za to da si u svojoj zemlji jednak s drugima i da si većina ako si Srbin u Srbiji” i “skuckajte se više na te daske” mogao “isfiltrirati od mulja”...Pokušajte da u dobroj nameri o tome promislite “svojom glavom” ....Iz čega smo “mi Srbi” iznikli, možete se obavestiti u mnogim knjigama, naročito koje se tiču svetosavlja...O hrišćanskim vrednostima, kao i o drugim pravim verskim-običajnim vrednostima, iz kojih je izniklo čovečanstvo, možete se obavestiti u sebi samoj, ako se zagledate u...prave vrednosti! Zloupotreba tih vrednosti je nešto sasvim drugo...Praštanje, kajanje, itd ne znači da ne treba isterivati pravdu i ostavljati nekoga u grehu koji smo apriori oprostili...ali u tom cilju svakako treba nešto učiniti...Nije dovoljno “nositi sveću”, to se slažem, ali mislim da podcenjujete narod u kome živite...Niko narodu nije gurnuo sveće u ruke, narod nije “malo dete”!
Nisam shvatila šta to trpi Supermoderator...molim objasnite...
Preporuke:
0
0
20 nedelja, 24 maj 2009 23:47
hiperborejac
a taman sam mislio da sam paranoičan.. da samo mene banuje administrato(=cenzor).
temporerni proboj grandomanije :-)

Da i NSPM je počeo da koristi makaze za isecanje stvarnosti... to je uvek bilo početak kraja .
Šteta.. toliko puta sam to video
Preporuke:
0
0
21 ponedeljak, 25 maj 2009 02:15
NSPM web
@ hiperborejac
a taman sam mislio da sam paranoičan.. da samo mene banuje administrato(=cenzor).
temporerni proboj grandomanije :-)

Da i NSPM je počeo da koristi makaze za isecanje stvarnosti... to je uvek bilo početak kraja .
Šteta.. toliko puta sam to video


1. Komentari čitalaca su na ovom sajtu, OD POČETKA, bili moderisani (ako vam više godi & prija, nek bude cenzurisani). I tako će i ostati: kome se više sviđaju nemoderisani/premoderisani sajtovi (znate verovatno i sami koji su to u Srbiji) moraće da ih potraži na drugom mestu.

2. Istine i preciznosti radi, niko vas nije "banovao": nijedan korisnik, bez obzira na to ŠTA JE PISAO, nije na ovom sajtu "odstranjen" - a daleko da nije bilo kandidata (naravno da je "banovanje" besmisleno ako nema registracije). A da bi uopšte postojala moderacija, izvesni stavovi ili cele poruke morali su biti izbačeni. (O tužbi ne bih ovom prilikom.)

3. A bili smo na vreme upozoreni da dobra moderacija podrazumeva da nema javnog obrazlaganja odluka zašto se nešto (ne) objavljuje: nemojte (ne mislim ovde samo na vas lično) da nas ubedite da je a) puštanje vaših žalopojki i b) komunikacija s komentatorima zapravo naša najveća greška?!

pozdrav od
"(super)cenzora"
Preporuke:
0
0
22 ponedeljak, 25 maj 2009 20:04
simonida
ono šta siromah boško jakšić, vaš kolega ne želi da vidi, vidite VI a i vidi se iz aviona! AMERIKA trenira strogoću ali rafiniranije i suptilnije! AMERIKA ne želi o NEZAVISNOSTI KOSMETA da raspravlja, to je za amere završena stvar! ona traži jasno i precizno; da SRBIJA bude konstruktivna što znači: lagano ili MEKO, kao bi se izrazili NAŠI EKSPERTI, priznavanje LAŽNE DRŽAVE, odustajanje od povezivanja sa REPUBLIKOM SRPSKOM i odustajanje od ometanja LAŽNE DRŽAVE u njenim aspiracijama i komunikacijama sa svetomi i još ono dalekosežno - što manje kontakta sa MRSKOM RUSIJOM! zahtevi deluju ULTIMATIVNO, BRUTALNO STROGO, zabrinjavajuće!veliki domaći zadatak za našeg voljenog i nasmejanog presednika kojeg ste ja kako dobro upoznali!
Preporuke:
0
0
23 ponedeljak, 25 maj 2009 20:31
Zoran
Ja ne vidim razlog da se toliko priča o SAD jer nas uslovljava. Možemo da se priklonimo Kini ili Risiji i da uživamo.
Preporuke:
0
0
24 ponedeljak, 25 maj 2009 22:03
Alexander X
@NSPM web
Vi niti bilo koji “dobrotvor” od vase fele jednostavno ne mozete da pomognete da se gresnik “spase” od nedolicnog komentara. Sam vas poziv za trazenje “drugih” sajtova je uctivo izvinjenje za posao kojim se bavite. Ova lakrdija u koju je zapalo Srpsko novinarstvo ili ti pisana rec je nevidjena u svetu. Urednici listova su se povezali i ustupaju prostor gostujucim urednicima u sopstvenim listovima pa sve u krug. Nista uvredljivo ne napisah za autora clanka (komentar je bio vise hronoloski) ali ne vide belog dana. Akcenat komentara je na Srpskoj Politickoj Eliti i mestu gde je zapala. Mozda ste vi suvise zauzeti sa “Yes Sir” ili je vas intelektualni deo bio uspavan prilikom citanja mog komentara ali Srpskom Novinarstvu bez otvaranja nema buducnosti. Ako treba ucicu Mongolski da bi procitao sta me zanima ali ne mogu tolerisati vas ugao “ovo je moj sajta i ja sam gazda”. Umesto da lovite kosmicke odgovore i prenosite nebulozne analize usmerite se na politicku elitu koja vodi ovu zemlju i pitajte pitanja, trazite odgovore za sve sto nema smisla sve dok ih ne dobijete. Zahtevajte da se uvrsti u protokol poseta da visoki strani gosti moraju da stanu pred stampu u slobodnoj zemlji i odgovare na pitanja. Ovako ponizni nikome ne sluzite i sve se svodi na honorar koji dobijate. Ugledajte se na Iracane, “Cipela Srpskog Novinarstva” mora da poleti, ili ce narod cipelama po vama. A moc vasih makaza nece vas spreciti da bar ovo procitate.
Preporuke:
0
0
25 utorak, 26 maj 2009 12:34
Jasna Simonovic
ALEXANDER X, nisam shvatila u čemu je vaš problem sa nspm, niti da li se odnosi samo na nspm ili celo novinarstvo...Ipak, shvatila sam vašu kritiku srpskog novinarstva. Slažem se da se ona može podvesti pod “Yes Sir”, čak i kada sami novinari projektuju želje toga Sir-a! (Iz nekog mog ugla mi se nalazimo u samom predvorju visokog novinarstva koje krči put istini)...Ipak, morate se naučiti da tolerišete pravo vlasništva, odnosno osnivača...Mi više ne živimo u samoupravljanju u kome je sve svačije, a ništa ničije...
I nemojte sanjati o gadjanju cipelom da bi se neko probudio...I meni su takve scene simpatične na tv-u i u filmovima, ali covek je ipak civilizovano biće...
Cipele na noge, pa kod nekog novinara da vam napiše šta želite, ako se još niste usudili da to sami uradite jer mislim da imate slobodu da kažete, što jeste preduslov za pisanje...
Preporuke:
0
0
26 utorak, 26 maj 2009 22:55
hiperborejac
Jasna ovo ipak nije pristojan komantar :

"3. A bili smo na vreme upozoreni da dobra moderacija podrazumeva da nema javnog obrazlaganja odluka zašto se nešto (ne) objavljuje: nemojte (ne mislim ovde samo na vas lično) da nas ubedite da je a) puštanje vaših žalopojki i b) komunikacija s komentatorima zapravo naša najveća greška?! " ( NSMP web > hiperborejcu )
To ozbiljno novinartstvo ne radi.

NSPM , definitivno , ima neki problem.. sa nama koji ga pratimo još od onog doba kada je u impresumu pominjano čuveno " Vreme"
Preporuke:
0
0
27 utorak, 26 maj 2009 23:51
Nimbus
Sad videh ovu prepirku sa administratorom. Izvinjavam se ako sam i najmanje uticao na izbijanje varnica. NSPM je poseban i zato što čuva kulturu dijaloga. Nisam frustriran zbog `makazica`. (Navikao).Moje dileme su:
- Bez obzira na `diskreciono pravo`, neki objektivni kriterijum u cenzuri mora da postoji. Ako bi neka (javna) ličnost, čije ste stavove ovde preneli, u svakoj drugoj post-komunističkoj zemlji BEZ SUMNjE bila lustrirana, zašto ja to ne smem da napišem kao svoj stav (jer, smatram da je ne-lustriranje jedan od glavnih razloga sadašnje duboke društvene krize iz koje skoro da je nemoguće da se bez `teških rana` isčupamo)? Itd...
- Nisu svi koji prate NSPM iz iste kaste. Ukrštanje stavova mi se čini "životnije", potentnije, ako hoćete. Preteranom sterilizacijom možete dobiti samo preteranu sterilizaciju.
No, nije sporno, kuća je vaša...
Preporuke:
0
0
28 sreda, 27 maj 2009 00:44
Tatijana
Za Jasnu
Eto, javio se neko s pravom na izricanje istine o istoriji Srba. Da kaže da Srbi ne postoje pre Nemanjića i sv. Save. Pa,zaboga, šta su Srbi radili na ovim prostorima, a i šire pre dinastije Nemanjića? Da li su imali svoju srpsku veru? Imali su, postojali su. Srpska istorija nije počela ni od sv. Save, niti 1945. godine, niti od 2000-te. Hroničari Kosovskog boja su, na primer, jasno u knjigama koje sam ja svakako pročitala, a i mnoge druge, napisali kada se desila ta bitka, s obzirom da je ovo 7517. godina po srpskom računanju vremena. Računajte.
Čovek je u ovom vremenu ili apatičan, depresivan, što je najčešći slučaj, ali nažalost nema dovoljno besne kritične mase. Srpski narod ima razloga da bude razorčaran, po ko zna koji put je namagarčen. U njegovo ime istupaju komunisti svih boja, ne libeći se da oblače svakojake mantije. Bes je prirodno osećanje čoveka kada spozna nepravdu. Tačno je da Srbi nisu mala deca, kao što je istina da postaju vrlo ljuti kada vide da kojekave bande od njih prave budale.
Plaćenih i ubeđenih propovednika će uvek biti. Neki su držali srp i čekić, neki krst, neki žute zvezdice. Niko od slušalaca ponuđenih laži i iluzija ne bi trebalo da ima potrebu za iskajavanjem nametnutih grehova. Ako te neko napadne logičnije je uzeti pušku nego sveću. Mnogo sveća za srpske duše upaljeno je što ljudi na vreme nisu uzeli puške.
Čovečanstvo nije moglo da iznikne na "hrišćanskim vrednostima", jer su civilizacije sveta malo starije od virtuelne pojave Isusa. Ta religija nam je nametnuta da bismo bili večno pokorni i imali osećaj krivice. Koristili su to svi režimi na ovom trećem "kamenu" od Sunca, plavoj planeti, dva milenijuma, a i sada pod sjajem žutih zvezda.
Ne sporim da je lep osećaj gledati u plamen sveća. Donosi to mir. To je arhetipski, čovek je uvek želeo svetlost i toplinu. Sve pod uslovom, bar što se Srba tiče, da imaju slobodu. Mrak okupacije sveće nikada nisu odagnale.
Ne zovem se Tatjana nego Tatijana
Preporuke:
0
0
29 sreda, 27 maj 2009 07:29
Jasna Simonovic
Gdjo TATIJANA,

Drago mi je sto ste se zagledali u prave vrednosti u sebi i što se vaš bes sa svih kojima ste želeli da se “skuckaju na krst” skoncentrisao na mene...sada mi je već lakše...Nijedna istorija nije počela od određenog trenutka, pa tako ni srpska, nijedan čovek nije počeo niti 7517. niti u nekom odredjenom datumu, kako i zašto dolazimo na ovaj svet to će nama ostati “slatka tajna” još dugo ...Da bismo do te tajne ili apsolutne istine došli, kako kažete, mnogi su se držali za zvezdu, mesec, krst, srp, čekić..ili jednostavno za ništa...Ne znam zašto srpski narod nije 7517. godine odlučio da se zabarikadira u neki čelični oklop te ostane “nedirnut” skoro 715 godina...Da li nije iamo puške ili pameti? ...Ne znam da li je neko van “Srba” i postojao, i da li je i “on” bio Srbin..Ali kao “Srpkinja” znam da su neki moji preci prihvatili hrišćanstvo, kao što su neki drugi ljudi prihvatali druge religije na kojima su opstajale, ponovo se javljale i ne znam šta već radile civilizacije...Ne znam šta bi bilo da njih nije bilo, da li bismo i dalje znali zaboravljene jezike, neispisana slova , itd. ali verovatno Bog za čoveka namenjuje neku najbolju varijantu opstanka, pa se time tešim...
Drago mi je što u plamenu sveća osećate mir. Tako je i narod osetio mir držeći sveće u svojim rukama...Zašto su se neki uhvatili oružja, umesto sveća, to je pitanje koje ne tražite samo vi, već i ja...Verovatno zato što nije bilo dovoljno pameti da npr. ekonomiju usmeri u pozitivnom pravcu...realnom ili virtuelnom, zovite kako hoćete...

Nije loše imati osećaj krivice, ako si zaista krivac i nadješ pokajanje....Evo ja sam kriva što sa vaše ime napisala nepravilno, i izvinjavam se...
Preporuke:
0
0
30 sreda, 27 maj 2009 09:00
Alexander X
Jedno iskreno pitanje za “Richtere Beogradskih Sajtova”, posto u “post modernom samoupravljanju” nisam izgubio vise od 10-setak dana u Januaru ove godine pa ne poznajem pravila. Zanima me sta znaci izvorna srpska rec moderator (moderacija). Dali je to osoba koja prati trendove u modernom novinarstvu i zaduzena je da ih plasira u sopstvenom listu ili sta je zapravo znacenje reci, odnosno koja je uloga moderator (supermoderator-jel taj moze po pet komada sa istim makazama u cugu bez vadjenja). Sta to moderatori zapravo moderisu odnosno rade I kome su odgovorni uredniku, beti, sigmi, alfi ili udbi (nekom vidu). Mozda nisam proveo duze od 5 dana u orginalnoj verziji samoupravljanja, takodje me zanima da verzirani sticenic(i)a pomenutog sistema objasne cije je intelektualno vlasnistvo komentar citaoca (kada vec pomenuse privatno vlasnistvo). Ko je odgovoran za komentar i da li neko bolje razmislja ili brine za citaoca-komentatora od njega samoga.
“A da bi uopšte postojala moderacija, izvesni stavovi ili cele poruke morali su biti izbačeni. (O tužbi ne bih ovom prilikom.)”
Takodje posto smo na Balkanu ne mislite nista lose ako je predlog da se obuju nanule ili mozda cak klompe pa da pojedini komentatori koji ne razumeju svaki treci komentar odsetaju do predlozenog novinara ne da im napise nego prevede ili razjasni o cemu se ovde diskutuje. Komentari tipa mi se slazemo ali vama je potrebna novinarska pomoc vise zalaze u sferu psiho-analiza ili dijagnoza a za to je ipak potrebna licenca u javnom publikovanju.
“Let u(s) pray for that” and go to The Economist or Al Jazeera just to see how they do it over there. Or lets pray for Biden and his health ili ti “cuvajte mi Bajdena kao zjenicu oka svog” – (B)roz (T)ito, ne nisam mislio na Borisa Tadica i njegovu diktaturu, “Jer novi izbori ne bi doneli nista novo” Svako poistovecivanje sa komentarom je cista tendenciozna slucajnost, orginalni komentar ne podleze univerzalnim zakonima modernih secikesa.
Preporuke:
0
0
31 sreda, 27 maj 2009 14:05
simonida
Tatijani i Jasni, možda je ovo bio sudbinski susret Sunca i Krsta. možda ste se pronašle u ovom svetu koji nije bolji od nijednog prethodnog samo što je postao mnogo, mnogo MANjI!tačno je: SRBI računaju vreme mnogo ranije pre hrista, tačno je da se u crkvenim knjigama pominje da je studenica izgrađena 6822 godine...tačno je smo kao narod primili hrišćanstvo , neka srbska plemena, mnogo ranije nego što to bilježi istorija...ali da li je to uopšte važno? religije imaju svoju svrhu postojanja i ne bi je rimski imperatori ni primili da nisu raspoznali na koji način će moći putem nove vere učvrstiti svoju imperiju. žalosno je da oni koji su proganjljani zbog vere u nekoj budućnosti budu progonitelji...srbske mnogobožačke sveštenice sučinile da se " širi reč božja" dok hrišćanski sveštenici kontrolišu da li se "reč božja izvršava" dok je narodno mnogobožačko pesništvo izvorno polazište DUHA srbskog naroda. nova ruska istraživanja pokazuju da je pojava PRAVOSLAVLjA kod slovena mnogo starija od hrišćanstva i da je duboko ukorenjena u narodnu religiju...jurij petuhov smatra da je hrišćanstvo nastalo kao "krvna vera" i zaživelo zbog toga što se potpuno slagalo sa dotadašnjim paganskim običajima...svejedno i sveća je na neki način zamena za sunce i ona daje svetlost, takvu kakva jeste,što ne bi trebalo da znači da se međusobno ne poštujemo i volimo, i da nam ništa ne stoji na putu, čak ni vera, da volimo svoj narod i priželjkujemo mu budućnost mnogo bolju od ove u kojoj je bačen i kojoj sada strada " na oči božje"!
Preporuke:
0
0
32 sreda, 27 maj 2009 22:24
Jasna Simonovic
SIMONIDA...Sjajno ste napisali vašu mirotvornu poruku..hvala lepo što ste se uopšte pozabavili prepiskom Tatijane i mene...
Mislim da mene ipak niste dobro shvatili... Moja je želja bila da gdju Tatijanu, koja ima mnogo znanja i želje za srpskom istinom (kao i ja!), zamolim, ako ne posavetujem, da u tome ne koristi bes i “želju da se neko skucka na krst”...Potpuno bih isto reagovala da je gdja Tatijana rekla “skuckajte se na zvezdu petokraku, na mesec, ili bilo šta drugo”...Ovde se nije radilo samo o hrišćanstvu...
Naravno, zloupotreba vere kroz religiju i korišćenje religije za “niske strasti” je nešto sasvim drugo i zahteva svaku osudu...
Kao “pravoslavni hrišćanin” verujem da sam Hrist negde U MIRU žali što su se vodili ratovi pod imenom hrišćanstva ili što ljudi slave Božić i Uskrs, a istovremeno zanemaruju rodjendane i odlaske na onaj svet svojih najbližih, pa se još svadjaju oko datuma Božića!
Kao “vernik” duboko verujem da nijedan sin Božji ili Božji izaslanik nije ostavio svojim sledbenicima u amanet svoj “zaključani” već “otključani” mozak ...
Kao primitivno biće, verujem da je svaki uspostavljeni kontakt, kao i ovaj sa Tatijanom i vama, prava blagodat za moj lični život...zato nerado prepuštam stranputici svoje neznanje i tudje ishitrene reakcije tim povodom...
Sunce i Krst odavno su se sudbinski sreli, a ja oduvek volim svoj narod, i lokalni i globalni, ali nažalost ne mogu da poštujem ljude dok ne nauče da kritikuju a da se pri tom ne rugaju ... Naravno, dok se ne izvine...
Preporuke:
0
0
33 četvrtak, 28 maj 2009 08:27
Jasna Simonovic
HIPERBOREJAC, vi ste dobro uocili da nspm ipak ima problem...(ne znam šta je "cuveno "vreme", nisam pratila...)..u svakom slučaju oni jesu ušli u javno obrazlaganje cak i svojih načela, i pored "upozorenja"...Ne znam ko je dao to "upozorenje", ali možda je i taj "punkt" ili "osoba" promenio mišljenje s obzirom na stepen slobode koji je vec doneo kvalitet društvu...po mom mišljenju...
SIMONIDA...to je dobro što Amerika traži od Srbije da bude konstruktivna...nisam do sada u konkretnom "hodu" po institucijama uopčila da te konstruktivnosti ima, ovde se radi samo rasprodaja i to uglavnom tudjeg...
Preporuke:
0
0
34 četvrtak, 28 maj 2009 09:33
simonida
"u 15-oj godini žarko sam želeo znanje. u 30 -oj sam mogao da stojim. u 40-oj nisam imao sumnji. u 50-oj sam spoznao Zapovest Neba. u 60-oj sam već slušao tu Zapovest. u 70-oj sam mogao da sledim želje svog duha ne prekoračavajući granice onog šta je ispravno..." Konfucije o svom duhovnom razvoju( 551-479 p.n.e.)
Preporuke:
0
0
35 četvrtak, 28 maj 2009 11:03
Jasna Simonovic
SIMONIDA; Prelepo što ste nas podsetili... Hvala...Lep poklon, barem meni, za Spasovdan...
Preporuke:
0
0
36 četvrtak, 28 maj 2009 11:23
NSPM web
@ Jasna Simonovic
HIPERBOREJAC, vi ste dobro uocili da nspm ipak ima problem...

Ako NSPM ima ikakav problem, to bi jedino mogla biti težnja da SVI korsnici/komentatori budu zadovoljni!

u svakom slučaju oni jesu ušli u javno obrazlaganje cak i svojih načela, i pored "upozorenja"...Ne znam ko je dao to "upozorenje", ali možda je i taj "punkt" ili "osoba" promenio mišljenje s obzirom na stepen slobode koji je vec doneo kvalitet društvu...

U "načelima", kako kažete piše DA NEMAMO OBAVEZU a ne da NEĆEMO ili da nam je ZABRANjENO obrazlaganje odluka. Povremenim obrazlaganjem odluka zapravo pokazujemo šta (ne) želimo na NSPM sajtu, time usmerevamo (da ne kažem moderišemo) komentare.

Sad svi razmislite da li je znak slabosti ili snage kad pustimo komentare nezadovoljnjih ili onih koji nas kritikuju da nešto njihove nismo objavili?!

pozdrav od
(super)moderatora
Preporuke:
0
0
37 četvrtak, 28 maj 2009 12:45
Tatijana
Baš sam se obradovala što se se glavni komesar za sva naša gledišta (ničim izazvana), osoba Jasna javila, pohvalila ili pokudila stavove nekih komentatora na ovom sajtu. Svi mi smo, koliko razumem, suženi na prizmu njenog pogleda na svet i sve. Dala je sebi za pravo da prezentuje svoje viđenje na naše poglede.
Odakle joj poriv da daje pluseve, odnosno minuse na tuđa mišljenja. Gospođa Simonida bi, verovatno, trebala da bude zadovoljna Jasninom pohvalom, meni nudi pokajanje, ko zna kom iskupljenje za ono što misli i to napiše. Uzela je, zahvaljujući takvom mentalnom sklopu, da prevodi ono što je jasno napisano. U svemu tome nejasna je njena potreba da baš svaki tekst začini baš njoj poznatim istinama, a svako od nas zna te "bukvice".
Gospođa Jasna, uporna kao što jeste, nudi nam u startu potrebu za autocenzurom, da ne "bogohulimo", pa ma šta to značilo. Ne smemo preko Rubikona, možemo samo da se igramo "Rubikovom kockicom". Nikako ne smemo da posumnjamo u već odavno skucane vrednosti! To što je čitav svet ogrezao u laži, pokvarenosti, baš duhovnom siromaštvu, nije naše da razmišljamo. Naše je da trpimo, nikako da se suprostavimo, nikako da imamo osećanje besa zbog nepravde.
Dobro, gospođa Jasna trpi, u ime svih nas, mada to niko ne zahteva od nje, zato što tu i tamo iskočimo iz svima nama znanih floskula. Bila bi zadovoljna da ima kolonu istomišljenika. Njena viđenja stvarnosti nekome izazovu poriv da odgovori. Onda ova gospođa to iskoristi za - polemiku. Javlja se ona i bez toga. Osnovno je pitanje: Zašto se javlja? Dobro, ako sada napišem da su na Madagaskaru ugrožena prava guštera zato što napadaju žabe u julu mesecu, da li bi ste vi, ostali, ne računajući gospođu Jasnu, reagovali na to?
Mi smo ti koji trpimo da svaku našu misao neko "dežuran" analizira. Danas je četvrtak, pada kiša, dobro je za pšenicu.
Preporuke:
0
0
38 četvrtak, 28 maj 2009 14:49
Jasna Simonovic
NSPM web..
Sve prihvatam i slažem se, mislim da ste onda u objašnjenju Hiperborejcu upotrebili pogrešan glagol "upozoreni" što neke od nas dovodi u nedoumicu...Izvinjavam se na prijateljskoj opasci...
Preporuke:
0
0
39 četvrtak, 28 maj 2009 14:57
Jasna Simonovic
TATIJANA..ovaj komentar je sjajan, ali ne treba da ga pišete u prvom licu množine, već jednine...Ne treba da se obraćate trećem licu jednine, već drugom licu jednine...to sam ja!Pokušajte da ga tako napišete, pa ću vam odgovoriti na pitanja koja vas interesuju...
Preporuke:
0
0
40 četvrtak, 28 maj 2009 15:49
Jasna Simonovic
TATIJANA...eto, sad vas razumem...ima besa u mom prethodnom komentaru...izvinjavam se...Ipak,
1. Nisam komesar već komentator nekih od tekstova na nspm-u...
2. Nije lepo što komentar počinjete ironijom i uvredom...(mene!)
3. Nemaju svi komentatori ista gledišta kao vi...nisam zapazila, navedite nekog...
4. Sebi uvek dajem za pravo da prezentujem svoja vidjenja..
5. Ne dajem pluseve i minuse, to se tako vama čini...(ako baš hoćete, dajem samo pluseve)...
6. Nisam shvatila šta ste mislili za “bukvice”....
7. Poštujem vaše mišljenje o meni...
8. U pravu ste, autocenzura je potrebna...Čudi me da ne znate šta znači “bogohuliti”...
9. Ne znam šta je asocijacija na Rubikona, šta na kockicu, ali mi je to simpatično...
10. Nije čitav svet ogrezao u laži, pokvarenosti itd. Naše je da razmišljamo, da ne trpimo, da se suprotstavimo, da imamo osećaje, pa i besa zbog nepravde, ali ne besa koji će nekoga “skuckati”... Ne znam šta su to “skucane vrednosti”, više volim “iskucane vrednosti”...
11. Da, trpim u ime “svih nas” (kao i mnogi ljudi), ali mi je to trpljenje čast jer volim svoju otadžbinu...
12. Ne bi mi bilo zadovoljstvo da imam kolonu istomišljenika, već da budem u društvu ljudi koji misle i da zajedno budemo u pravu po pitanju konkretne stvari
13. Polemika je zdrava
14. Da su na “Madagaskaru ugrožena prava guštera zato što napadaju žabe u julu mesecu”, razmislila bih šta je sa pravima žaba...da li bih reagovala, zavisi od mnogo čega, nezavisno da li bi neko drugi reagovao ili ne...
15. Našu misao uvek neko “dežuran” analizira...u pravu ste...ko zna gde i ko zna kad...I ja molim Boga da je dobro izaanalizira...Na dobrobit svih nas...
16. Da, “danas je četvrtak, pada kiša, dobro je za pšenicu”...
17. Hvala...Have a nice day...
Preporuke:
0
0
41 četvrtak, 28 maj 2009 17:05
simonida
Sloboda znači, pre svega,ne lagati.Tamo gde se množe laži najavljuje se tiranija ili se ona nastavlja - Albert Kami(1913-1960)
Preporuke:
0
0
42 četvrtak, 28 maj 2009 18:29
NSPM web
@ Jasna Simonovic

NSPM web..
Sve prihvatam i slažem se, mislim da ste onda u objašnjenju Hiperborejcu upotrebili pogrešan glagol "upozoreni" što neke od nas dovodi u nedoumicu...

Da, u pravu ste! Ispalo je da nas je upozorila neka UDBA, BIA (ili makar CIA), zapravo su nam upućeniji preporučili da ne ulazimo u tzv. meta rasprave!

Izvinjavam se na nepreciznosti,

(super)moderator
Preporuke:
0
0
43 četvrtak, 28 maj 2009 22:19
simonida
toliko je MALO potrebno...danas je četvrtak, pada kiša i dobro je za pšenicu...tamo gde stanuje ljubav lako se razumeti!
Preporuke:
0
0
44 četvrtak, 28 maj 2009 22:57
Jasna Simonovic
NSPM web...Hvala...

Volela bih da i Hiperborejac pročita vaš odgovor...
Volela bih da mladi ljudi, ako ovo čitaju, od vas nauče šta znači kultura ponašanja, šta znači razmisliti svojim mozgom i šta znači reći „da, u pravu ste“...
Volela bih kada bi ljudi uvideli koliko jedna reč može zla nekome nepravedno da nanese, i to ne zato što je neko rekao ili napisao, već što je nije ispravio ili mu neko na nju ukazao...

„Da, u pravu ste“...su reči koje su, verujem, mogle verovatno i da spasu Jugoslaviju od bombardovanja, da ih je napisao Srdjan Petrovic, direktor KPMG Jugoslavija 1998. godine, kada je najveći belgijski koncern Solvay želeo da otvori svoju prvu farmaceutsku firmu na Balkanu baš u Beogradu..

Srećna slava, Beograde!
Preporuke:
0
0
45 četvrtak, 28 maj 2009 23:58
Jasna Simonovic
SIMONIDA...sloboda i ljubav daju istinu...bez vas ova prepiska ne bi bila tako lepa...nastavite da nas podsećate na ljude koji su svetionici čovečanstva...

I kao neki epilog, a da bih nekako sve što smo polemisali dovela u vezu i sa originalnim člankom Ljiljane Smajlović, kojoj se i izvinjavam i zahvaljujem što smo pod okriljem njenog teksta imali šansu da se "sretnemo", dodaću da čvrsto verujem, da je na mestu direktora KPMG Jugoslavija, "sedea" Amerikanac, da bi ta osoba meni rekla: Da, u pravu ste...
A u Srbiji bi se tada "skockale" firme Solvay, Shering-Plough, Pfizer, itd. pa čik da bi ih onda neko gadjao...
Hvala svima koji su me razumeli...
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner